אזור תעשייה שילת- עובדות

עמוס ולינסקי • 9/10/2018 כניסות

קבצים מצורפים:

אזור תעשיה שילת

תושבי שילת וחברי האגודה.

בשבוע האחרון מתנהל בעיתונות וברשתות מחול שדים שבמרכזו אזור התעשייה שילת.

אני מניח שחלקכם קרא ושמע וחלק שומעים על כך לראשונה.

אני מעלה על הכתב את העובדות,   לא כדי לשכנע את הסובבים אותנו,  אלא כדי לשים את הדברים בפרופורציה הנכונה בראש ובראשונה בתוך הישוב .

כידוע, אזור התעשייה הוקם וקיבל תוקף חוקי בשנת 1997 במטרה לשמש אמצעי יצור לחברי האגודה שאינם בעלי נחלה חקלאית.

מאז ועד היום, לא נוסף ולו מטר אחד יותר ממה שאושר במקור.

אלא שבמקום תעשייה מסורתית האזור קיבל אופי של תעשייה קלה, שירותים וגם מסחר.

לאחרונה, לאחר כעשר שנים ויותר, של עבודת נמלים, התנגדות עזה של העיר מודיעין, שחששה שהמתחם יפגע בה כלכלית, הגישה האגודה בקשה להסדיר את תמהיל השימושים ויעודי הקרקע במתחם, כך שיותרו שימושים נוספים מלבד תעשייה, ביניהם חלק קטן מסחר, 20% , והיתר תעשיית הייטק ותעסוקה כגון משרדים.

התוכנית עברה אין ספור ועדות, אישורי רשויות ומשרדי ממשלה, ולאחר ביצוע כל ההערות של הגופים הללו, ועמידה בכל התקנים והדרישות, הופקדה התוכנית ופורסמה למתן תוקף .

לצערנו, הפרסום בעיתוי הסמוך לבחירות לראשות המועצה, לוועדים המקומיים, ולוועד לפיד בפרט, מנוצל על ידי מתמודדים כדי לעשות הון פוליטי על גבה של שילת.

פתאום נעשים ניסיונות שכנוע בלפיד, לבחור במועמד זה או אחר המבטיח להילחם בחירוף נפש באסון המתרחש ובא.

מופצת אינפורמציה שקרית, תוך סילוף העובדות, כדי ליצור מצג כאילו המתחם יפקוק את התנועה בכל האזור, יזהם את הסביבה, מאות אוטובוסים יגיעו למתחם,  ייווצרו מפגעי רעש ולכלוך.

למרות שלשילת ולתושבי הסביבה אינטרסים זהים בסך הכל, אנו מוצגים כאויב הציבור.

מספר דוגמאות:

"המתחם יצור קטסטרופה תחבורתית"

המתחם משתלב בפתרון תחבורתי שישים קץ לפקקי התנועה בכביש 446, הכולל שני מעברים תת קרקעיים (הקיימים כבר בפועל מספר שנים) אחד מול הכניסה לכפר רות והשני מול הכניסה ללפיד.

המעברים ייתרו את הצורך בשלושת הרמזורים הפועלים כיום, כפר רות, שילת, לפיד,  וביחד עם הרחבת הכביש ל 4 מסלולים, ייווצר פתרון לשנים רבות. מבחינת שילת, תתאפשר כניסה ויציאה מהישוב ומהמתחם בצורה חלקה.

למרבה האירוניה, מעברים אלו לא נפתחו עד היום בגלל התנגדויות של הישובים ממזרח לנו , לפיד וכפר רות, הסובלים בעצמם משלושת הצמתים האלו.

"יוקם מרכז תחבורה עצום במתחם"

כחלק מדרישות משרד התחבורה, נדרשנו להציג מתחם זעיר בגודל 1.5 דונם לצורך תחנת אוטובוס .

הלכו וחישבו המתנגדים שבשטח זה ניתן למקם 100 אוטובוסים!! (אולי בעמידה אחד על השני)

במקום לשמוח שתהיה תחבורה ציבורית, ופחות כלי רכב יגיעו למתחם, מפחידים את ציבור הבוחרים מאוטובוסים הנוהרים לקלפי.

 

 

"יתווספו אלפי מטרים לבניה"

שקר וכזב. לא נוסף ולו מטר אחד מעבר לתוכנית המקורית מ 1997,

אלא שלא כל הבניינים נבנו עדיין ולכן כל בניין חדש נחשב אצלם כהגדלת זכויות בניה.

 

"יוקמו באזור גני אירועים"

ועד שילת מתנגד לגני אירועים פתוחים, פעל לאורך השנים והביא לסגירתם של 3 מתחמים כאלו .

 

"המתחם יהיה כשר ולא יפעל בשבתות"

נווווו????? באמת???

זה טוב או רע? לא הצלחתי להבין עד היום.

 

בקיצור, יעברו הבחירות, יושמעו ההתנגדויות, ובסופו של תהליך, המתחם יעבור תהליך התחדשות התקדמות והתמסדות לטובת כולם.

(המעוניינים לעיין בתוכניות מוזמנים למזכירות המושב)

 

בברכה

עמוס ולינסקי

יו"ר ועד האגודה שילת

 

הודעות בנושא זה